O mnie i moim świecie

O mnie i moim świecie

sobota, 28 lutego 2015

PIERWSZE RYSUNKI

Rozpoczęliśmy dzisiaj przygodę z plastyką...
Z rysunkiem...
Nazwę to nawet początkiem obcowania ze sztuką...:)

Jakiś czas temu postanowiłam, że już czas żeby Lena zaczęła rozwijać się - kształcić manualnie...
Co za tym idzie rozpoczęły się poszukiwania pierwszych kredek...
Ołówkowe...?
Świecowe...?
Czy jeszcze jakieś inne...?
Od samego  początku chciałam kredki ołówkowe...
Sama nie wiem dlaczego...
Wydawało mi się, że będą najlepsze...
Chociaż nie za bardzo się na tym znałam...
Zaczęłam szukać informacji w internecie...
I znalazłam...
Jednakże nie kredki ołówkowe a świecowe...
Do nauki podobno najlepsze...
Kupiłam kredki woskowe firmy Colorino kids....
Przeznaczone są typowo dla malutkich dzieci i ich drobnych rączek (1+)...
Co ważne nie brudzą rączek....

Lena była wyjątkowo ciekawa tym co przed nią postawiłam...
Białe kartki...
I coś...
Przyglądała się kredkom...
Oj przyglądała...
Najpierw pokazałam Lenie, że "te dziwne rzeczy" zostawiają ślad na kartce...
Potem brałam po kolei kredki i podawałam L. do rączki...
Ustawiałam prawidłowo w dłoni i pomagając "jeździłyśmy" kredkami po karteczce...
Następnie przyszła pora na samodzielne rysowanie..
Początkowo na papierze były tylko kropki od stukania kredkami...
Z czasem jednak "powstały" pierwsze dzieła mojego dziecka...








Co jeszcze dzisiaj robiliśmy...?


 Większość to co zwykle...
Bawiliśmy się zabawkami...
Huśtaliśmy się na huśtawce...
Huśtanie musi być codziennie...
Lepiej żeby było więcej niż jeden raz...
Lena przyglądała się jak się lepi pierogi...
Potem wcinała je na obiad...
Z nowości...
Puszczaliśmy papierowy samolocik...
Kruszynka była zachwycona...
Jak spadał na ziemie Lena podnosiła go i nam podawała...
Podając mówiła TO, TO...
Żeby puszczać...
Więc puszczaliśmy...
Dużo było śmiechu i radości...

2 komentarze:

  1. Pierwsze rysunki sa najpięknijesze :) Pamiętaj o założeniu teczki - moja juz pęka w szwach i muszę nieco ja przesiewać co jakiś czas jak dochodzą nowe ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. założyłam, założyłam. na rysunkach zapisałam daty oczywiście:)

      Usuń